Внеклассное мероприятие по физике на тему: "Технологии изменяют мир. Кинематограф".

Предмет: Физика
Категория материала: Презентации
Автор:

«Технологіїзмінюють світ. Кінематограф.»

(навчально-виховний захід)

ДКТІ Хританько Г. М., Болотникова О.В.

Передмова

 Організація навчального та виховного процесу у будь –якому навчальному закладі завжди обумовлюється однією метою: підготувати кваліфікованих фахівців, що є сформованою особистістю, здатною приймати рішення, посідати свідому громадянську позицію.

  На наш погляд,  найскладнішим для втілення став напрямок патріотичного виховання сучасної молоді. Зараз світове суспільство переживає глибоку фінансову кризу, яка спричинила грунтовну перебудову ієрархії морально – етичних цінностей.  Фантастичні здобутки науково-технічного прогресу співпадають у часі з глобальними природними та техногенними катастрофами. Суцільна комп’ютерізація  спровокувала негативну тенденцію різкого зниження рівня загальної ерудиції  людини. Всі ці фактори стали причиною скепсису та цинізму , що панує у душах сучасної молоді. Юнацтво в усьому вбачає лицемірство й нещирість, особливо, коли йдеться про почуття поваги до своєї Батьківщини. Ми маємо віднайти такі беззаперечні моральні орієнтири, які б дозволили нам через усвідомлення помилок і поразок прямувати до загальної оптимізації нашого суспільства.

Для вирішення зазначеної проблеми стають у нагоді  виховні заходи  мистецько-інформативного характеру. Вони розширюють межі кругозору студентів, насичують їхню свідомість позитивно забарвленою інформацією, дозволяють відчути міць інтелекту нації, а це вже перший крок до почуття патріотизму.

Сюжет заходу являє собою розмову-розповідь братів Люм’єр про винайдення, становлення й розвиток кінематографу у світі й в Україні.

Сценарій

-Виконується пісня «Фільм, фільм, фільм…»

-Танок у масках.

   Виходять брати Люм’єр .

1.         Бонжур, я – Луї Жан Люм’єр. Я народився 1864 року у Франції. А це мій брат Огюст. Я ж попереджав тебе, що сінематограф – це диво. Всього один винахід – і ми навічно в історії людства.

2.        Але ж який винахід! Давай пригадаємо нашу історію.

1.       Первісна людина у печері. Горить вогнище, на стіні танцюють тіні – ось початок сінематографа.

2.        Театр тіней у Китаї та Японії – другий крок , який здійснило людство.     

                                                                                                                  Театр тіней                                                                                    

1. Великий Леонардо да Вінчі сконструював примітивну камеру – обскуру.  Така проста, але яка популярна.

2. Стоп!  Давай зупинимось. Поясни, що таке обскура?

1. О, це найпростіший пристрій, що дозволяв отримувати оптичне зображення об’єктів. Уяви собі великий ящик, у який не проникає світло; в одній зі стінок був отвір, а на протилежній – екран із матового скла або тонкого білого паперу. А працював він приблизно так:

Обскура

1. У 1685 році винайшли «Чарівний ліхтар». Це – обскура навпаки. У спрощеному вигляді конструкція складалася з внутрішньої частини - світильника та зовнішньої частини - ящика зі збільшувальною трубою. Доповнював цей химерний пристрій також рефлектор-відбивач, який розташовувався позаду світильника. У спеціальний отвір цього ящика встановлювалося зображення, намальоване тушшю на папері (такі зображення малював навіть Леонардо). Завдяки підсвічуванню зсередини, це зображення проектувалося через збільшувальну трубу на екран.

2. Все ясно, поїхали далі. ХІХ  ст…  Жозеф Плато та його фенакистископ, майже вдала спроба «оживити»  зображення.

«Принцип, на якому заснований цей оптичний обман, дуже простий. Якщо декілька предметів, постійно змінюючи форму і положення, послідовно виникатимуть перед очима через дуже короткі проміжки часу і на маленькій відстані один від одного, то зображення, які вони викликають на сітківці, зіллються, не змішуючись, і людині здасться, що вона бачить предмет, що постійно змінює форму і положення.»

                   Жозеф Плато, серпень 1833 року.                                                      Фенакистископ

   

1.       Майкл Фарадей удосконалив фенокистископ Плато, зробивши свій варіант цього пристрою.

2.        У 1833 році британський математик Вільям Джордж Хорнер винайшов  зоотроп.

Зоотроп є трансформацією фенакистископа Жозефа Плато. 

Найбільш чудовим у зоотропі є те, що малюнки в ньому намальовані на стрічці з тонкого картону. Це було не що інше, як прототип сучасної кіноплівки.                                                                                            Зоотроп

                                                                                                    

2. Еміль Рейно та його милі забавки – фенископ, праксиноскоп. Це вже ефект зображення, що рухається безперервно.

 

Праксиноскоп

1.     Виявляється, задовго до появи кінематографу,

28 жовтня 1892 рокув театрі музею «Гравен» в Парижі винахідник показав глядачам свої перші анімаційні фільми.

 

2. Перша анімація Рейно складалася з декількох сотень кадрів, які були намальовані уручну на прозорих жорстких листах, виконаних з високоякісного желатину. Деякі кадри Рейно доводилося зшивати уручну міцними нитками, щоб отримати довгу стрічку. Між кадрами були виконані спеціальні отвори для приладу - праксиноскопу.

 Цим приладом був барабан з призмою, крізь яку зображення кадрів, що змювали один одного, і проектувалося на білий екран.

 

1. Зі своєю програмою анімаційних фільмів Еміль Рейно виступав  в театрі кілька разів в день. А в 1895 році він за допомогою праксиноскопу створив свій новий і найбільший фільм, який називався «Навколо кабіни».

 

2. Варто відзначити, що свій оригінальний праксиноскоп і плівку з перфорацією Еміль Рейно винайшов сам. Крім того, всі фільми паризького винахідника озвучувалися акторами, які під час сеансу знаходилися за спеціальною ширмою.

 Еміль Рейно перший придумав малювати декорації сцен і фони на кадрі.  По закінченню довгого часу ця ідея Рейно прекрасно прижилася в мультиплікаційному світі й отримала широке застосування.

 

2. Аж ось кінець ХІХ ст., фінішна пряма. До неї підійшли декілька винахідників. Серед них: ми, брати Люм’єр, Томас Едісон і Йосип Тимченко. 

                                                                                                                                                                                                                                  

1.1893р. Йосип Тимченко, інженер Балтійського заводу, винайшов камеру, що здатна фільмувати, та проектор; зняв близько 10 сюжетів про власну сім’ю, але на патент не мав коштів.

2.1894р. Томас Едісон – всесвітньо відомий американьський винахідник та підприємець. Він та одна з його команд, яку очолював Уільям Диксон, винайшли кінетоскоп. Цей пристрій був не проектором, а спеціальною машиною, яка дозволяла дивитися попередньо записаний фільм. Але зображення, «рухливі картинки», могла бачити лише одна особа.

1.Томас Едісон отримав 1093 патента в США та приблизно 3 тисячі в інших странах світу. Цікавий факт: саме він запропонував

Кінетоскоп       використовувати на початку телефонної розмови слово «алло».

 

    2. І врешті-решт ми, брати Люм’єр. У лютому 1895 року ми запатентували свій проекційний апарат. А 28 грудня…

1. А 28 грудня 1895 року у приміщенні невеличкої кав’ярні «Гранд кафе» ми розпочали нову еру – еру кіно.

1. Ось наші перші фільми:«Вихід робітників із фабрики»; «Прибуття поїзда»; «Веселий поливальник».

Фільми демонструються на екрані.

2.Спочатку кіно було німим, але це не завадило появі зірок. Дозвольте відрекомендувати -  Чарлі Чаплін, геній німого кіно.

                                           Виконується пісня «Чарлі».

1.       Вересень 1896 р.  Простий харківський фотограф Альфред Федецький фільмує документальний сюжет«Перенесення чудотворної Курської ікони Божої Матері «Знамення» до Харківського Покровського монастиря», а згодом, наслідуючи нас, знімає «Вид Харківського вокзалу в момент відходу поїзда».

Демонстрація фрагменту документального фільму.

2.       Нагадаю,  чарівна Віра Холодна, українка за походженням, стає символом німого кіно тієї доби.

1.       Ми з тобою лише говоримо, прийшов час познайомити глядачів із типовим німим фільмом початку ХХ ст..

Інсценізація німого фільму.

Віра Холодна

2.       А коли ж  Великий Німий заговорив?

1. У 1904 році французький винахідник Ежен Августин Ласт підготував свій перший прототип системи запису звуку на кіноплівку.

У 1906 році він (разом з австралійцем Хейнсом і британцем Джоном Плеттсом), подав заявку й отримав патент № 18057 в 1907 році на «Процес запису і відтворення одночасно руху людей або об'єктів і звуків, що видаються ними». Таким чином, 35-мм целулоїдна плівка містила одночасно і кадр зображення і доріжку звуку.

 У 1911 році він представив звуковий фільм у США, можливо, перший в історії показ фільму за допомогою технології оптичного запису звуку.

2. Все, згадав. А у 1919 році американський винахідник де Форест подав свій перший патент на процес озвучування фільмів, в якому удосконалив розробку фінського винахідника Еріка Тігерштедта і німецької компанії Tri-ergon, і назвав цей процес «Фонофільм Фореста». У «Фонофільму» звук записується безпосередньо на плівку у вигляді паралельних ліній різних відтінків сірого кольору.

1.Пізніше такий метод став відомий як метод «змінної щільності», на відміну від методу «змінної ширини» в системі «RCA Фотофон», розробленою в RCA. Ці лінії кодують електричні сигнали від мікрофону і наносяться фотографічним способом на плівку, а під час демонстрації фільму переводяться назад в звукові хвилі.

2.У листопаді 1922 року Форест організував в Нью-Йорку свою компанію Фонофільм, але жодна з голлівудських студій не виразила ніякого інтересу до його винаходу.

Тоді Форест створив 18 коротких звукових фільмів, і 23 квітня 1923 року організував їх показ в театрі Ріволі в Нью-Йорку.

1.У вересні 1926 р. компанія Фонофільм подала документи на банкрутство. Голлівуд на той час упровадив новий метод озвучування «Вітафон», розроблений компанією WarnerBrothers, і випустив 6 серпня 1926 р. перший  фільм із звуковими ефектами «Дон Жуан» з Джоном Беррімором в головній ролі.

1.        А у 1927 р.  ця ж компанія репрезентувала в кінотеатрах перший повністю озвучений фільм «Співак джазу».

2.        Так, цей фільм отримав спеціальний «Оскар» за «створення першої звукової картини, що здійснила революцію в галузі».

Демонстрація фрагменту фільму «Співак джазу».

1.       А коли кіно ста

Тип материала: Документ Microsoft Word (doc)
Размер: 1.3 Mb
Количество скачиваний: 7
Просмотров: 136

Похожие материалы